Graag deel ik een samenvatting van het volgende artikel van Brenda van Dijk.

Een succesvol salesgesprek?

Om ‘ja’ te krijgen voor je aanbod, heeft de klant echt een aantal specifieke dingen van je nodig. Jouw gesprekspartners rekenen er, voordat het gesprek begint, op dat ze een grote investering moeten doen om hoge resultaten te bereiken. In het gesprek moet het volledig duidelijk worden waarom zij hulp nodig hebben. En waarom jij degene bent die hen het beste kan helpen.

Maar hoe voer je echt een goed salesgesprek? Een salesgesprek waarin jij jouw aanbod bijna zonder moeite gaat verkopen?

Het gehele salesgesprek moet draaien om de transformatie waar jij jouw klanten naartoe kan brengen. (Schud ze wakker)

Zodra de pijnpunten naar voren zijn gebracht (zoals onvoldoende klanten, te weinig omzet, lastig vinden om goed zichtbaar te zijn) is het belangrijk dat je laat zien op welke manier jij hen kan helpen om het probleem op te lossen. (Bied perspectief)

Om uiteindelijk een ‘ja’ te krijgen voor jouw aanbod moet je naar het volgende kijken: (Toon leiderschap en empathie)

  • De ander heeft jouw leiderschap nodig. Jij bent de leider in het gesprek en de klant maakt gebruik van jouw expertise. Jij bepaalt de agenda en stuurt het gesprek.
  • Maak een echte verbinding met je gesprekspartner.

Hoe duurder, hoe groter is de kans dat je een aantal bezwaren krijgt van de klant nadat je jouw aanbod hebt gedaan. Deze bezwaren zijn niet erg en misschien wel nodig om het verkoopgesprek nog beter te voeren. (Pareer Bezwaren)

Vind de klant die van je wil leren, die jouw waarde ziet en die hoge resultaten willen behalen. Dat zijn namelijk de klanten die niet alleen maar energie van jou krijgen. Het zijn de klanten waar je zelf ook energie en voldoening van krijgt. (Voer een salesgesprek met de juiste persoon)

Lees het hele artikel van Brenda van Dijk op Frankwatching

Met vriendelijke groet,

Jacques Bais

0642151171

Zoek je naar bedrijven binnen je doelgroep?

Effectieve doelgroep benadering met de modernste technieken

Per maand verouderd data bij 3% van de contactpersonen en 2% van de bedrijven. Gebruik daarom gegevens die altijd actueel zijn en profiteer zo van dagelijkse actualisatie.

Maak een doelgroepselectie om heel gericht uw doelgroep te selecteren op branche, regio en contactpersonen (met e-mailadres).

Altijd en overal toegang tot de meest actuele database? Met DATA-collectief schaft u exact die adressen aan die u nodig heeft.

Aanbieding voor bedrijven en ondernemers 

Voordeel via de Nationale Bedrijvenlijst: Naast 25 credits ontvangt u gratis training in gebruik, de marketing- en /acquisitiemogelijkheden van het DATA-collectief ter waarde van € 225,00.

Om van het aanbod gebruik te maken stuur binnen 5 dagen nadat u een account heeft aangemaakt een e-mail aan b.happe@datacollectief.nl met het onderwerp: ”Aanbieding Bedrijvenlijst - Netcircuit”


Dynamisch zoeken naar bedrijven.

Zoek resultaten worden getoond terwijl je typt.

Direct naar een website en niet eerst naar een vergelijking site of via een boekingskantoor.

Maak ook gebruik van de aanbiedingen van onze sponsors.

Installeer de gratis webapp van de Nationale Bedrijvenlijst.