Pech is om te overwinnen.

Wat mij is overkomen wens ik geen enkele ondernemer toe, ook mijn concurrenten niet.

Lees gerust het hele verhaal, ik heb echter wel je hulp nodig, daarom aan het eind een vriendelijke verzoek aan je.

Maandag 19 maart 2019 om 09:53, terwijl ik een artikel om de website wilde plaatsen kreeg ik een leeg scherm te zien met de boodschap: "Cannot connect to the Database"

Ik had van m'n serviceprovider een e-mail ontvangen over spoedonderhoud en was dus nog niet echt in paniek. Echter na het telefoongesprek met de support afdeling, waarin men mij vertelde dat er geen database in aan mijn website gekoppeld was kreeg ik niet een fijn gevoel omdat men daar in eerste instantie zeiden dat ik dat waarschijnlijk zelf had verwijderd of dat dat zou kunnen komen van de WordPress plugins.

Ik heb gevraagd of ze de oorzaak van  het plotseling ontbreken van de database met spoed wilden uitzoeken, de oorspronkelijke database wilde terugzetten. Als uit de logboeken zou blijken dat het inderdaad mijn schuld was, zou ik de kosten voor mijn rekening nemen.

Het heeft de hele week geduurd met talloze telefoongesprekken, het doorsturen naar de tweede lijns support en andere specialisten, het verhogen van de prioriteit, totdat ik het advies kreeg om dan maar de WordPress geheel opnieuw te installeren en de back-up terug te zetten. Op Vrijdag heb ik via Filezilla alles verwijdert om op op zaterdag 23 maart via Plesk een nieuwe WordPress te installeren en de back-up terug te zetten.

Zaterdag Plesk opstarten, naar de server en toen deze boodschap ""Cannot connect to the Database"!! Dat kwam bekend voor!! Nu ook al bij mijn serviceprovider??

Toch maar even gebeld en (je raad het al) een bandje we zijn geopend op werkdagen etc. etc.

Maandag weer gebeld, gelukkig kon ik er toen wel mee bezig! Toen bleek dat de back-up op welke manier dan ook niet teruggezet kon worden. In alles berustend ben ik toen maar  begonnen de website opnieuw op te zetten. Ik heb het wel simpeler gehouden.

De oorzaak van het verdwijnen van de databases kan men mij nog steeds niet verklaren, wel heeft men een aantal instellingen bij Plesk aangepast om dit te voorkomen. In het laatste telefoongesprek, waarin veel excuses werden gemaakt bleek ook (na doorvragen) dat ik niet de enige was met dit probleem er waren nog 8 andere websites getroffen.

Dat ik de back-up niet kan terugzetten houdt onder meer in dat alle nieuwsbrief abonnees zijn verdwenen en de leden zich opnieuw moeten aanmelden, waarvoor mijn excuses.

Mijn verzoek is: Via een oud bestand heb ik wel een aantal nieuwsbrief abonnees terug kunnen vinden, echter weet ik niet of daar ook mensen tussen zitten die zich hadden afgemeld. Wil je m'n nieuwsbrief niet meer ontvangen vraag ik je je nogmaals af te melden of deze e-mail te beantwoorden, dan zorg ik voor de afmelding.

Je kan ook je abonnement wijzigen naar bijvoorbeeld de nieuwsbrief tweemaal per jaar.

Tenslotte wil ik je, ter compensatie van eventueel ongemak, nog een aanbieding doen:

Als je nu een lidmaatschap afsluit is het eerste jaar gratis!

Met vriendelijke groet,

Jacques Bais

Netcircuit

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll Up