Meer verkopen? 7 adviezen van Victor Antonio

Een artikel van Richard S.T. de Vries

Stel je eens voor dat je meer lol gaat krijgen in verkopen. Dat je niet met een knoop in je maag naar een klant gaat. Je niet klein voelt en een plezierig gesprek van mens tot mens hebt. Je weet dat door een professionele voorbereiding je verkoopgesprekken resultaat gaat opleveren.

Dat is toch geweldig. Nu het goede nieuws. Je hebt voor een heel groot gedeelte invloed op de resultaten van je verkoopgesprekken.

De Amerikaanse verkooptrainer Victor Antonio stelt dat het bij verkopen om 80% mindset en 20% vaardigheden gaat. Daar ben ik het mee eens.

Door een positieve mindset ben je scherper en kom je energieker over. Dit zorgt voor goede resultaten bij verkopen. Een goede steun zijn zijn 7 adviezen waardoor goed beslagen ten ijs komt.

Lees in dit blog de 7 adviezen die je helpen uitstekend te verkopen.

1. Onderzoek
Controleer en stel continu je proces van diensten bij. Dat geeft de volgende voordelen: je ontwikkelt een service die bij je past, je komt persoonlijk over en sluit goed aan bij de problemen en de wensen van de klant.

2. Ontmoet klanten
Ontmoet en praat met je klanten. Onderzoek wat je klanten motiveert en de problemen die zij tegenkomen. Plaats een “spotlight” op de klant. Heel praktisch: de klant spreekt 80% van de tijd en je hebt relevante vragen klaar. Vragen die inzicht geven in de situatie bij klanten en waar zij tegen aanlopen.

3. Presenteer je dienst
Geef een praktische presentatie van je dienstverlening samengevat in 1 woord  en 1 zin. Vind ‘problemen’, reageer daarop en maak duidelijk in je presentatie welke positieve gevolgen je  dienstverlening voor de klant opleveren.

4. Geef een demonstratie van je dienst
Visualiseer en schets een krachtig beeld van je dienst zoals bijvoorbeeld volg dit recept voor een heerlijke appeltaart. Waarom? 75% van alle ontvangen informatie wordt binnen 24 uur vergeten. Een beeld zegt dan meer dan 1000 woorden.

5. Geef 2 tot 3 mogelijkheden
Anticipeer op het feit dat de klant na elke presentatie denkt “wat zijn de mogelijkheden?” Geef de klant een keuze uit 2 of maximaal 3 mogelijkheden. En leg helder uit wat de voor- en nadelen van elke optie is. En kom met de ‘nul-optie’ voor de dag. Kortom wat zijn de consequenties als de klant geen van de mogelijkheden kiest.

6. Investering
Spreek over een investering en wees overtuigd van de toegevoegde waarde van je dienst voor de klant.

7. Sluit actief de verkoop
Vraag altijd naar de verkoop en ontdek nog eventuele bezwaren van de klant. Ga bij elk bezwaar eerst na of je de klant goed begrepen hebt en kom dan met een antwoord. Sluit bij voorkeur direct de verkoop of plan een vervolgactie als de klant nog twijfelt. Het opvolgen van deze vervolgactie komt altijd van de verkoper.

Volg de 7 adviezen op, zodat je:
– stap voor stap meer zelfvertrouwen krijgt en meer plezier in verkoopgesprekken.
– in 1 woord en 1 zin helder maakt wat je diensten je klanten opleveren.
– in weinig tijd de klant gaat overtuigen van je uitstekende dienstverlening.
– je continu blijft werken aan een persoonlijke en professionele ontwikkeling.
– je aansprekende resultaten gaat boeken en meer opdrachten gaat binnenhalen.

Hoe zou dat voor je zijn dat je weet dat je goed blijft verkopen. De verkoop van je zakelijke diensten blijft stijgen. Je meer rust krijgt te werken aan nieuwe activiteiten.

Richard S.T. de Vries – Bedrijfstrainer


Super Aanbieding van Netcircuit

Delen stellen we op prijs

Wat kenmerkt de oprechte netwerker?

Daadwerkelijke aandacht kenmerkt de oprechte netwerker.

Wat telkens weer opvalt op allerlei netwerkbijeenkomsten zijn de verkoop-pitches die direct na een kennismaking worden verteld zonder dat men weet of de ander daar wel belang bij heeft om vervolgens te vragen “en wat doe jij?”

Bij netwerken gaat het in eerste instantie om echte aandacht in de persoon, wat hem of haar bezig houdt, waar hij of zij persoonlijk belangstelling voor heeft.

Vraag bijvoorbeeld niet naar wat men zakelijk doet, vraag naar de hobby of waar zijn/haar interesse naar uitgaat. Als men gaat praten over zijn/haar passie zie je direct de verandering in het gezicht, de houding en wordt het een echt gesprek.

Daadwerkelijke en oprechte aandacht doet alles groeien, ook je netwerk.

Zo maar een kort bericht en met vriendelijke groet,

Jacques Bais

Delen stellen we op prijs

Leer hoe je telefonische acquisitie leuk maakt.

Workshop: Kennis maken met Telefonische Acquisitie

Na deze workshop zijn je telefoongesprekken beter. Plezieriger. Persoonlijker.

Je ziet het bedrag op je bankrekening groeien. Het aantal opdrachten stijgt.

Onder leiding van Richard de Vries, in informele sfeer aan de keukentafel, leer je de fijne kneepjes van het bellen.

In een kleine groep met veel persoonlijke aandacht.

Het geleerde kan direct in de praktijk toegepast worden.

 


 

– Hoe je minder kleuren bagger schijt en start met een positieve mindset.
– Hoe je een persoonlijke klik krijgt met de klant.
– Hoe je voorkomt je dat je met je mond vol tanden staat.
– Hoe je doelgericht blijft door het volgen van een persoonlijk telefoonscript.
– Hoe je ‘weerstand’ zonder moeite weet om te buigen tot een plezierig gesprek.

Je maakt gebruik van zijn ruim 29 jaar ervaring met 1000-den telefoongesprekken. Met klanten van uiteenlopende branches, organisaties en bedrijven.

 

Meer informatie

Delen stellen we op prijs
Scroll Up