Het gaat echt om persoonlijke aandacht als je in Top of Mind wil blijven!

We e-mailen, Twitteren, SMS-sen, Skypen, delen van alles (zowel privé als zakelijk) op Facebook en LinkedIn, soms houden we direct contact via WhatsApp en bellen we met elkaar. Een dagelijks lawine aan berichten, foto’s, video’s geven een beeld van wie je bent en wat je doet.

Zakelijk biedt internet een zeer groot bereik, contacten en relaties via internet, voor sommigen hoe meer hoe beter.

Alles staat zwart op wit en kan gelezen worden, blijft ook bewaard. Nu maar afwachten of het gelezen wordt, hoe beleeft de lezer het bericht, welke gevoelens roept het bericht op?

Bij foto’s krijg je een iets betere indruk en bij video’s bepaalt 80% de indruk die je krijgt en het gesproken woord 20%. Dat is dan nog afhankelijk van de gebruikte achtergrond, de houding en de uitstraling van de mensen in de video.

De trend is dat mensen die we leren kennen via internet en waar we zaken mee willen doen ook in levenden lijve willen ontmoeten, in de ogen kunnen kijken en echt mee communiceren.

Via internet en e-mail blijf je toch nog veel missen.

Er gaat niets boven de kracht van echt persoonlijk contact.  De aandacht die je dan aan elkaar kan geven, door de lichaamstaal voel je zaken veelal intuïtief aan. Gezichtsuitdrukkingen zeggen vaak meer dan woorden, door kleine nuances begrijp je elkaar beter en wordt er automatisch via je eigen lichaamstaal gereageerd, we “lezen ”elkaar veel beter en zonder typefouten.

Internet en social media, er is niets mis mee. Je komt in contact met oude studiegenoten en leert nieuwe mensen kennen. De mogelijkheden om jezelf te profileren en te kijken wat anderen te bieden hebben zijn ongekend en er komen steeds meer mogelijkheden bij.

Zelf heb ik dat ook, als ik iemand “ontmoet ”op internet, pak ik de telefoon en bel om eens af te spreken. Men verwacht dat vaak niet en is verbaasd dat men gebeld wordt, een afspraak is dan snel gemaakt.

De ervaringen in de afgelopen tijd hebben mij geleerd dat internet en de social media een prachtig platform zijn om jezelf te profileren en met veel mensen in contact te komen. (Kwantiteit)

Mijn echte zakelijke netwerk, mensen met wie ik “Face to Face” contact heb gebruik ik demogelijkheden en functies van m’n CRM-systeem. (Kwaliteit)

In het CRM-Systeem kan ik op een eenvoudige manier de kenmerken van de relatie aangeven, berichten sturen en een logboekje per relatie bijhouden, niet meer afhankelijk van een off-line applicatie en dus altijd beschikbaar.

Om ongestoord te netwerken en aandacht aan mijn relaties te geven maak ik gebruik van de Nederlandse Netwerk App om vooral geen ongewenste reclame en allerlei hinderlijke pop-ups te ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Jacques Bais

 

Netcircuit

 


Delen is leuk