Meer verkopen? 7 adviezen van Victor Antonio

Een artikel van Richard S.T. de Vries

Stel je eens voor dat je meer lol gaat krijgen in verkopen. Dat je niet met een knoop in je maag naar een klant gaat. Je niet klein voelt en een plezierig gesprek van mens tot mens hebt. Je weet dat door een professionele voorbereiding je verkoopgesprekken resultaat gaat opleveren.

Dat is toch geweldig. Nu het goede nieuws. Je hebt voor een heel groot gedeelte invloed op de resultaten van je verkoopgesprekken.

De Amerikaanse verkooptrainer Victor Antonio stelt dat het bij verkopen om 80% mindset en 20% vaardigheden gaat. Daar ben ik het mee eens.

Door een positieve mindset ben je scherper en kom je energieker over. Dit zorgt voor goede resultaten bij verkopen. Een goede steun zijn zijn 7 adviezen waardoor goed beslagen ten ijs komt.

Lees in dit blog de 7 adviezen die je helpen uitstekend te verkopen.

1. Onderzoek
Controleer en stel continu je proces van diensten bij. Dat geeft de volgende voordelen: je ontwikkelt een service die bij je past, je komt persoonlijk over en sluit goed aan bij de problemen en de wensen van de klant.

2. Ontmoet klanten
Ontmoet en praat met je klanten. Onderzoek wat je klanten motiveert en de problemen die zij tegenkomen. Plaats een “spotlight” op de klant. Heel praktisch: de klant spreekt 80% van de tijd en je hebt relevante vragen klaar. Vragen die inzicht geven in de situatie bij klanten en waar zij tegen aanlopen.

3. Presenteer je dienst
Geef een praktische presentatie van je dienstverlening samengevat in 1 woord  en 1 zin. Vind ‘problemen’, reageer daarop en maak duidelijk in je presentatie welke positieve gevolgen je  dienstverlening voor de klant opleveren.

4. Geef een demonstratie van je dienst
Visualiseer en schets een krachtig beeld van je dienst zoals bijvoorbeeld volg dit recept voor een heerlijke appeltaart. Waarom? 75% van alle ontvangen informatie wordt binnen 24 uur vergeten. Een beeld zegt dan meer dan 1000 woorden.

5. Geef 2 tot 3 mogelijkheden
Anticipeer op het feit dat de klant na elke presentatie denkt “wat zijn de mogelijkheden?” Geef de klant een keuze uit 2 of maximaal 3 mogelijkheden. En leg helder uit wat de voor- en nadelen van elke optie is. En kom met de ‘nul-optie’ voor de dag. Kortom wat zijn de consequenties als de klant geen van de mogelijkheden kiest.

6. Investering
Spreek over een investering en wees overtuigd van de toegevoegde waarde van je dienst voor de klant.

7. Sluit actief de verkoop
Vraag altijd naar de verkoop en ontdek nog eventuele bezwaren van de klant. Ga bij elk bezwaar eerst na of je de klant goed begrepen hebt en kom dan met een antwoord. Sluit bij voorkeur direct de verkoop of plan een vervolgactie als de klant nog twijfelt. Het opvolgen van deze vervolgactie komt altijd van de verkoper.

Volg de 7 adviezen op, zodat je:
– stap voor stap meer zelfvertrouwen krijgt en meer plezier in verkoopgesprekken.
– in 1 woord en 1 zin helder maakt wat je diensten je klanten opleveren.
– in weinig tijd de klant gaat overtuigen van je uitstekende dienstverlening.
– je continu blijft werken aan een persoonlijke en professionele ontwikkeling.
– je aansprekende resultaten gaat boeken en meer opdrachten gaat binnenhalen.

Hoe zou dat voor je zijn dat je weet dat je goed blijft verkopen. De verkoop van je zakelijke diensten blijft stijgen. Je meer rust krijgt te werken aan nieuwe activiteiten.

Richard S.T. de Vries – Bedrijfstrainer


Super Aanbieding van Netcircuit

Delen stellen we op prijs

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll Up