De grootste fout van verkopers en ondernemers.

Dit artikel las ik en wil dat graag delen.
Met vriendelijke groet,
Jacques Bais
Ondernemers Netwerk Netcircuit

De grootste fout van verkopers en ondernemers.
Je hebt een prachtig product en klanten willen niet met je samenwerken.
HOE KAN DIT?
 
*Verzekeringsmaatschappijen verkopen je geen verzekeringen – ze verkopen je een gevoel van veiligheid.
*Coca Cola verkoopt je geen drankje – ze verkopen je een ervaring.
*Apple verkoopt geen spullen – ze verkopen rebellie, creativiteit
*Ik verkoop geen training – wel gelukkige klanten in overvloed
 
Wat je verkoopt moet op hetzelfde uitgangspunt worden gebouwd op basis van emoties, ervaringen en belevingen.
Mensen kopen geen producten maar wel hun emotionele toekomstige beeld. Ze kopen vrijheid, minder hard werken, erbij willen horen, deel uitmaken van de maatschappij, etc…
 
–Als je een restaurant hebt, verkoop dan het sap wat van je mond druipt als je in spare ribs bijt, of de sfeer van genot.
–Als je auto’s verkoopt, verkoop dan vrijheid, de wind door de haren, overal kunnen zijn.
–Als je kunst verkoopt, verkoop dan de plek waar iedereen aandachtig naar kijkt
–Als je verkooptrainingen verkoopt, verkoop dan de verlossing van afwijzing.
–Als je snijwerk voor metaal verkoopt, verkoop dan het eindproduct waar duizenden mensen gebruik van maken.
–Als je gebakjes verkoopt, verkoop dan een feest.
–Als je biefstuk verkoopt, verkoop dan het sissen van de biefstuk als die in de pan gaat.
–Als je eieren verkoopt, verkoop de kracht van eiwitten voor de gezondheid.
 
De grootste fout is proberen je product te verkopen op basis van hoe goed jij dit product vindt. Hoe het allemaal in elkaar zit. Wat voor energie en geld er is in gestoken. PEOPLE DON’T GIVE A SHIT ABOUT YOUR PRODUCT, THEY WANT A LIFE CHANGING EXPERIENCE.
 
Artikel van Mariën van Raan
Delen is leuk