Doelgroepanalyse tot doelgroep, hoe vind je de juiste doelgroep?

Heb je (te) vaak dat een verkoopgesprek tot niets leidt? Je marketing en acquisitie leveren te weinig rendement? Veel bezoekers op je website maar te weinig leads? Te weinig marge omdat je altijd te duur bent? Grote kans dat een goede doelgroepanalyse een oplossing kan bieden. Het succes van je bedrijf heeft alles te maken met de keuze van de juiste doelgroep. Hoe goed je product of dienst ook is, als je gesprekspartner er niets mee kan, dan verkoop je het niet. Een doelgroepanalyse biedt uitkomst!

Bepaal de juiste doelgroep

Doelgroep en doelgroepanalyse

Een doelgroep kies je om met zo weinig mogelijk inspanning zoveel mogelijk te kunnen verkopen. De juiste doelgroep bepaal je met een doelgroepanalyse. Regio, aantal werknemers en branche zijn de vaste én de belangrijkste elementen in een doelgroepomschrijving. 

 

Tip: Zoek jouw doelgroep zoveel mogelijk in je eigen regio. Je hebt dan automatisch al een regiobinding (bijvoorbeeld hetzelfde accent) en je kent de zaken die in je regio spelen. Verder bespaar je veel tijd door files te vermijden.

Welke doelgroep juist niet?

Probeer met een doelgroepanalyse te voorkomen dat je doelgroep jou als concurrent kan zien. 

>>> Lees meer en hoe bij Drendabel

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *