“Ik heb potentiële klanten mails gestuurd. Nu wil ik ze bellen hoe kan ik dit het beste aanpakken?”

Deze belangrijke vraag ontving ik in de chat. Mijn advies bestaat uit 7 stappen:

1
Maak een belscript en oefen deze met een collega door 2 telefoongesprekken op te nemen.

2
Beluister het telefoongesprek en ga na of je persoonlijk overkomt.

Controleer of je:
➪ Als eerste de naam van de potentiële klant zegt, dan het dagdeel (goedemorgen of goedemiddag), even stilte, dan je eigen naam en waarom je belt

➪ Na de reactie van de klant beslis je of je in gesprek gaat of niet

➪ Kan de klant niet dan maak je een nieuwe bel afspraak

➪ Kan de klant wel dan start het gesprek

3
Je hebt analysevragen op papier staan. Door die vragen laat je blijken dat je 1-en-ander weet over de klant en zijn organisatie.

Goede bronnen zijn LinkedIn en de bedrijfswebsite.

4
Je laat een proefballen op en ontdekt of nu of later behoefte is aan je diensten.

5
Je doet een aanbod.

6
Na 5 gesprekken evalueer je de resultaten. Waar nodig stel je het belscript op onderdelen bij.

7
Je oefent het belscript met een collega en gaat vol goede moed verder.

Veel succes als je deze week gaat bellen naar potentiële en bestaande klanten.

P.S.
In de Masterclass Van Contacten naar Winnende Opdrachten ontdek je meer effectieve adviezen. Adviezen die de kans op het winnen van opdrachten verhogen.

Ontdek hier meer over de Masterclass >>

P.P.S.
Voor direct, brandend vragen? Neem gerust contact met me op.
Direct contact. Bel 06 212 37 342
Of stuur een bericht >>

Hoe dan ook. Kom in actie.

Richard de Vries

 

 

 
What do you want to do ?

New mail

Delen is leuk