Als niemand weet waar men jou voor moet bellen zal het lang duren voor je de opdrachten krijgt die jij graag hebben wil. 

Ook met een klein budget kan je jouw naamsbekendheid vergroten. Wel vraagt het om een beetje discipline en doorzettingsvermogen. Maak ruimte vrij op je kalender om aan marketing op social media te doen. Zelf besteed ik (verdeeld over de dag) hier gemiddeld 1 uur per dag aan.

De kracht van de reclame is de herhaling, hiermee bedoel ik niet dat je telkens dezelfde boodschap moet uitsturen, maar ervoor zorgen dat jouw naam of bedrijfsnaam in elke boodschap naar voren komt in meerdere (internet) media.

Enkele tips om op internet gratis reclame te maken en wat je zou kunnen doen.

Regelmatig publiceren zorgt ervoor dat je je naamsbekendheid vergroot. Probeer tenminste 1 x per week een bijdrage te plaatsen op de social media en dagelijks te reageren op artikelen of publicaties van anderen, “like” ook artikelen van je concurrent.

Start en onderhoud je eigen Blog als onderdeel van je website, schrijf en publiceer artikelen over  onderwerpen waar jij de expert in bent, zonder direct reclame te maken maar wel met een link naar je website, product of dienst.

  • Maak en onderhoud een Google “Mijn Bedrijf” pagina en plaats daar regelmatig iets nieuws.
  • Maak en onderhoud een eigen Facebook bedrijfspagina, vraag al je Facebook vrienden die pagina leuk te vinden en door te sturen.
  • Wordt lid van enkele Facebook groepen (daar waar je doelgroep ook lid van is)
  • Wordt lid van LinkedIn groepen (daar waar je doelgroep ook lid van is

Plaats je artikelen als eerste op je eigen blog en daarna op je social media pagina’s. Maak daarbij zoveel mogelijk gebruik van een “Lees meer” link naar jouw blog pagina (en dus naar je website). Vervolgens plaats je het bricht ook in de verschillende groepen waar je lid van bent op Facebook en LinkedIn. 

Gebruik je WordPress, dan kan je je bericht automatisch op  LinkedIn, Twitter en Facebook laten plaatsen.

En dan nog even dit: Delen is beter dan “liken”. Bij “liken” laat je aan de social media provider weten wat jij leuk vind en dat kunnen zij dan weer gebruiken voor hun reclame doeleinden. Bij delen wordt het betreffende bericht of artikel onder de aandacht van jouw netwerk gebracht en bied je de schrijver van het bericht een groter podium (en vind hij/zij jou waarschijnlijk aardig). 

Interactieve On Line Kennissessie

Maandelijks verzorg ik kennissessie om informatie, kennis en kunde te delen via Interactieve Online Kennissessies.

Welke onderwerpen vind jij interessant?

Wil jij ook je kennis delen?

Laat het me weten via deze link.

Met vriendelijke groet,

Jacques Bais


>>> Informatie over De Ondernemerspas <<<

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *