Vergroot je commerciële slagkracht tijdens verkoopgesprekken reusachtig door de 4 A A A A….

Sta jij voor de uitdaging zakelijke diensten te verkopen? Wordt je badend van het zweet wakker met het idee dat je moet leuren met je diensten? Je bent er 100% van overtuigd dat je de klanten echt verder kan helpen. Je know how en ervaring is uitstekend maar ja hoe zeg je dat in korte tijd bij een telefonisch verkoopgesprek.

Goed nieuws. Gebruik de  4 A A A A‘s als ezelsbruggetje als je voor de uitdaging staat je zakelijke diensten aan de man en de vrouw te brengen.

Je voorkomt:
– Zinloze gesprekken waar geen einde aan komt.
– Gesprekken waar je 0 euro uit haalt.

De 4 A’s staan voor de 4 fasen in een verkoopgesprek. Attentie-, Analyse-, Aanbod- en Actiefase.

Ontdek nu hoe je door deze 4 A’s bij verkoopgesprekken je commerciele slagkracht gigantische groeit. En je in korte tijd meer euro’s binnenhaalt.

1. Attentiefase
Alleen met contact is er kans op een contract. Gigantisch open deur? Jazeker.

En toch zijn veel verkopers zo enthousiast dat het een monoloog wordt in plaats van een dialoog met de potentiële klant. De klant wordt bedolven onder details, indrukkende cijfers en behaalde resultaten uit het verleden dat deze een passieve luisteraar wordt.

En dat is jammer. Een goed verkoopgesprek start altijd met het uitspreken van de intentie van het gesprek en na te gaan of en hoeveel tijd de klant heeft.

2. Analysefase
Je voorkomt schieten met hagel en tijdverlies door te achterhalen of de klant wel behoefte heeft aan je zakelijke dienst. In deze fase hoort het stellen van slimme vragen en het analyseren van de antwoorden van de klant.

De focus is 80% op de klant gericht en op grond van de analyse bepaal je of het doorgaan naar de volgende fase kansrijk is.

3. Aanbodfase
Een spannende fase. Gaat de klant op je aanbod in of komen onverwachte opmerkingen boven water. Het meeveren met bezwaren en weer aansturen op het aanbod is de balans tussen ‘overtuigen’ en ‘pushen’.

Het ombuigen van de nee naar een ja zonder dat het als drammen overkomt. Dit betekent in de praktijk veel vlieguren maken, vaak je neus stoten en proberen ieder verkoopgesprek ontspannen in te gaan.

4. Actiefase
Mijn leidraad is “wat je vandaag kan verkopen moet je direct afsluiten en niet op de volgende dag laten aankomen”. Natuurlijk een verkoop kan niet altijd direct gesloten worden maar de kans dat andere kapers op de kust verschijnen is levensgroot aanwezig.

Met mogelijk negatieve gevolgen voor je aanbod.
Stel nu je vraag over verkopen aan Richard de Vries. Bel 050 314 34 70
Het toepassen van de vuistregel “zeg eens A A A A” zorgt voor meer power bij verkoopgesprekken. Veel succes met de gesprekken!

Wil je een goede steun in de rug?

De vernieuwde handleiding Telefonische Verkoopgesprekken helpt je twijfelende klanten te overtuigen dat een afspraak over je dienstverlening nuttig is.

Met een glimlach op je gezicht bel je klanten. Je gaat ontdekken hoe jij de leiding houdt over een telefonisch telefoongesprek. Je kans op opdrachten groeit.

De handleiding Telefonische Verkoopgesprekken is geschikt als je zakelijke diensten verkoopt.

Je bent werkzaam als bijvoorbeeld coach. Trainer, Zakelijke Dienstverlener, Financieel Dienstverlener, MKB’er, Zorgverlener, Websitebouwer, Online Marketeer.

Bestel hier de vernieuwde handleiding Telefonische Verkoopgesprekken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Netcircuit | Vergroot je commerciële slagkracht tijdens verkoopgesprekken reusachtig door de 4 A A A A….Netcircuit | Vergroot je commerciële slagkracht tijdens verkoopgesprekken reusachtig door de 4 A A A A….Netcircuit | Vergroot je commerciële slagkracht tijdens verkoopgesprekken reusachtig door de 4 A A A A….Netcircuit | Vergroot je commerciële slagkracht tijdens verkoopgesprekken reusachtig door de 4 A A A A….Netcircuit | Vergroot je commerciële slagkracht tijdens verkoopgesprekken reusachtig door de 4 A A A A….Netcircuit | Vergroot je commerciële slagkracht tijdens verkoopgesprekken reusachtig door de 4 A A A A….
Scroll Up