Wat zijn nou de voordelen van e-mailmarketing?

Er zijn natuurlijk altijd voordelen en nadelen met heel veel dingen die je doet en ik ga je hier vertellen wat naar mijn mening de voor en nadelen zijn van e-mail marketing

1 De kosten van e-mailmarketing zijn laag.

De kosten van e-mailmarketing liggen over het algemeen niet zo hoog. Bij een systeem zoals die Brykins Marketing heeft kan je in verschillende pakket vormen verkrijgen en dan praat je over het kleinste pakket 40 euro ex btw en dan kan je 500 contacten mailen wat je wilt.

2 E-mailmarketing heeft een hoge ROI.

Uit de laatste cijfers van Litmus komt de ratio 1:42. Dit betekent dat voor elke euro die je uitgeeft aan e-mail marketing, je er 42 terugkrijgt aan verdiensten (bron: Litmus).

3 E-mail is snel en veelgebruikt.

Een e-mail versturen kan je elk moment van de dag doen en komt ook binnen enkele seconden aan bij je doelgroep. Veel ontvangers open de e-mails ook nog eens kort nadat deze verstuurt zijn.

4 E-mail is een open kanaal en jij bent de baas van jouw data.

Als je kijkt naar de social mediaplatforms zijn deze altijd eigenaar van een bedrijf. Deze bedrijven zorgen er al tijden voor dat je zichtbaarheid van branded content steeds minder zichtbaar word. Dit heb je bij e-mails niet er zijn veel aanbieders waarbij je een e-mailadres kan registreren en waarmee je e-mail mee kan versturen en ontvangen. Dit is echt wel een groot voordeel te noemen.

Nog een groot voordeel is dat jij de baas bent over jouw contactenlijst. Hyves was ooit groot maar dat is verdwenen plus al je contacten die je daar had. Met e-mail zal dat niet zo snel gebeuren.

5 E-mail is en blijft populair.

Dit spreekt voor zich bijna iedereen heeft e-mail en gebruikt e-mail.

6 E-mailmarketing is goed meetbaar.

Als je een e-mailmarketing tool gebruikt dan krijg je inzicht in statistieken. Hoe vaak verstuurt, hoe vaak komt die aan, wie opent hem enz enz.

7 E-mail is op maat inzetbaar.

Segmenteren van doelgroepen is erg makkelijk ga je 1 grote mail sturen of ga je echt doelgericht kleinere groepen benaderen met verschillende info.

8 E-mail is goed schaalbaar.

Maakt niet uit naar hoeveel mensen je het stuurt of het nou 5, 500 of 5000 mensen zijn je kan het zelf beslissen.

9 e-mail is een persoonlijk kanaal.

E-mail is heel makkelijk persoonlijk te maken door het gebruik van namen en andere gegevens die je van je ontvangers hebt

10 mensen ontvangen bij voorkeur reclame per e-mail.

Uit onderzoek van Spotler blijkt dat e-mail populairste kanaal om reclame te ontvangen is. Dit blijkt uit het Nationaal E-mail Onderzoek 2019. Maar liefst 69% geeft aan via het liefst reclame te ontvanger via e-mail.

Ja mooi maar wat zijn dan de nadelen van e-mailmarketing? Ook daar ga ik natuurlijk eerlijk antwoord op geven:

Mensen denken toch al snel bij e-mailmarketing / nieuwsbrieven aan SPAM maar gelukkig zijn hier hele goede en strenge regels voor. Je mag geen mailing lijsten meer kopen met honderden ontvangers. Je moet toestemming hebben van de partij dat jij ze mag voorzien van aanbiedingen of informatie. Door de Europese regelgeving AVG worden hier hoge boetes op uitgedeeld. Daarom is het dus ook belangrijk dat je met partijen gaat werken die in Europa en het beste in Nederland zelf hun gegevens hosten. Dan weet je zeker dat je gezien de AVG goed zit.

Brykins Marketing heeft een gebruiksvriendelijk alles in 1 e-mailmarketing tool waarmee je makkelijker e-mail marketing kunt inzetten. Wil je meer informatie over deze tool? Vraag dan via de volgende link informatie op https://brykins.nl/informatie/ of plan meteen via deze link https://brykins.nl/online-demo/ een online demo in.

Je kunt ook gewoon contact met mij opnemen via https://www.brykins.nl/contact/ om eens te sparren. Ik denk graag met je mee hoe je het beste e-mail marketing in kan zetten.